CONTACT.

FAQ

Nee, je kunt op elk moment starten. De programma’s van Les Mills zijn zo gemaakt dat je als absolute beginner of als gevorderde sporten kunt starten. Elk programma kent meerdere opties, waardoor jij op jouw eigen niveau kunt deelnemen. Verder wordt er altijd veel aandacht besteed aan veilig trainen. De trainingen zijn 3 maanden hetzelfde, waardoor je snel weet wat je moet doen.  

Nee hoor! Doordat je weet wat er gaat komen, kun je de bewegingen keer op keer beter uitvoeren. Het grote voordeel is dat je op een gegeven moment goed kunt aanvoelen wanneer je op een hoger niveau kunt trainen. Hierdoor ga je vooruit. Je lichaam heeft een prikkel nodig om sterker te worden of om je conditie te verbeteren. Op deze manier gaat dat perfect. Instructeurs mixen na 6 tot 8 weken oude trainingen in de nieuwe les. Dit alles maakt dat de training nooit saai wordt.

Ja, de instructeurs van Train Smart zijn zeer ervaren en kennen bijna elke blessure. Ze weten wat wel en niet kan. Als iemand een oefening niet kan uitvoeren door een blessure, dan komen zij altijd met een alternatief. Feitelijk hebben veel mensen een blessure of een onderliggend ongemak. Bewegen wordt steeds vaker aangeduid als het beste medicijn. De aanpassing kan een tijdje duren, maar na verloop van tijd kun je je zelfs niet meer herinneren dat je een blessure hebt gehad! Bij een twijfelgeval verwijzen wij je altijd door naar de huisarts of een fysiotherapeut. Train Smart werkt bijvoorbeeld al meer dan 10 jaar samen met Fysio Schambergen.

Dat is een hele goede vraag. Leden die al jaren lid zijn, hebben vaak nog steeds keuzestress. Alle programma’s zijn leuk ;). We hebben wel veel ervaring in het uitkiezen van een eerste les die goed bij je past. Dit doen we via een (telefonisch) infogesprek. We luisteren goed naar je doel en daarna komen we met een voorstel. Door wederom goed te luisteren naar jouw antwoord, vinden we meestal het programma wat op dat moment het meest geschikt voor jou is.

Ieder programma heeft een globaal doel. Bij de RPM (indoor fietsen) verbeter je met name je conditie en bij de BODYPUMP (kracht op muziek) verbeter je met name je krachtuithoudingsvermogen. Jouw doel koppelen we met een programma. Door uiteindelijk meerdere programma’s te volgen vind je je leukste en effectiefste programma. Het allerbelangrijkste bij jouw keuze is dat je een leuk programma vindt wat je lang kunt volhouden. Vaak zijn dat meerdere programma’s gecombineerd.

Ja, dat kan zeer zeker. We vertrouwen op onze adviezen, maar het is nog altijd het beste om het programma zelf te ervaren. Zie het als het kopen van een nieuwe spijkerbroek. Het is veel handiger om deze in een winkel te passen. Past deze niet, ga je op zoek naar een andere. Mocht je na afloop de les niet leuk vinden, kunnen we direct kijken naar een les die beter bij je past. Dat is ook handig aan de gratis proefweek. We maken namelijk meteen een nieuwe afspraak voor je tweede les.

Nee, dat hoeft niet. Het enige wat wij echt vragen is om schoon sportschoeisel mee te nemen. Bij een aantal lessen liggen onze leden op de grond en dan is het niet fijn als deze vuil is. Verder adviseren we om een makkelijk zittend T-shirt en een korte of lange sportbroek aan te doen. Als je er behoefte aan hebt, kunnen we je ook concretere adviezen geven op het gebied van sportkleding. Dat kan gaan over fietsschoenen die geschikt zijn voor ons kliksysteem (spd), maar ook over beter dempende sportschoenen bij een programma waar je veel springt. Les Mills kent verder een eigen kledinglijn bij het merk Reebok. De meeste instructeurs dragen die kleding. Vind jij het ook leuk om die kleding ook te dragen? Dan kunnen zij je daar meer over vertellen.

Ja, een van onze grootste kwaliteiten is het letten op de uitvoering van alle bewegingen. Bij Train Smart zijn wij gewend om door algemene en individuele opmerkingen onze leden beter en beter te laten bewegen. Alle programma’s lenen zich hier goed voor. Maar ook het kennen van al onze leden bij naam zorgt dat wij een lid op een nette wijze kunnen aanspreken en kunnen voorzien van de nodige tips. Onze instructeurs weten daarnaast van nagenoeg al onze leden hoe ver ze met hen kunnen gaan. Sommige leden willen rustig kunnen trainen en anderen willen juist uitgedaagd worden. Daar passen onze instructeurs hun adviezen op aan.

Ja, en dat is zelfs aan te raden. Je lichaam heeft dan namelijk allerlei voedingsstoffen nodig om te herstellen. En dit zijn niet alleen hoogwaardige eiwitten (voor spierherstel), maar ook koolhydraten en gezonde vetten. Je kunt dus gewoon een complete maaltijd eten na het sporten. En vergeet ook zeker niet voldoende te drinken!

Het is gebleken dat sporten in groepsverband meer motiverend is dan in de meeste gevallen van individuele training. Door het groepsverband word je gestimuleerd om samen met de groep met meer plezier te trainen en zo met een voldaan gevoel naar huis te gaan. En je houdt er mogelijk vriendschappen aan over. Mooi meegenomen toch?

Zeker! Zoals je net hebt kunnen lezen is gebleken dat samen sporten veel meer motiveert en leidt tot betere resultaten. Daarnaast kan gaan sporten een drempel zijn. Niet alleen bij je eerste training, maar ook als je al jaren lid bent. Een sport-buddy is dan voor velen een uitkomst. Je stimuleert elkaar om te blijven gaan. Wil jij vaker iemand introduceren? Dat mag altijd. Heel graag zelfs, want dat is voor ons de beste reclame ;).

Rolduckerstraat 115
6461 VL Kerkrade
045 545 5222